Brr..

Jag brukar i normalt sätt vara väldigt varm av mig. Men nu tycks jag frysa hela tiden. Det hjälper inte hur mycket ja än tar på mej eller om jag sitter framför brasan här hemma, jag fryser ändå. Tycker det börjar bli liite jobbigt, å att det börjar bli rikigt kallt ute underlättar ju inte direkt. Men, det är ju övergående :)

Dagen gick bra, ända till kvällen kom och barnen skulle få kvällsmat. Jag för dit, jag åt en halv macka. Blir så arg på mej själv. Det har ju gått så bra, så varför då göra så ?? Fick ett straff för det iaf. Magen reagerade ganska så hårt. Men, nya tag i morgon som gäller. Å jag ska INTE falla dit för något igen.

Huvudvärken har varit borta ett par dagar, men nu börjar den göra sig påmind igen. Tror det kan ha att göra med den minimala sömnen de senaste nätterna. Har en väldigt jobbig dödsångerst just nu. Det skrämmer slag på mej! Vet inte hur jag ska bära mej åt för att få bort de tankarna. Visst, risken att det skulle gå så illa är liten, men den finns. Å jag kan inte vänja mig vid den tanken. Försöker prata med några om det, men de ber mej bara sluta att prata om det. Kan förstå att det kanske är jobbigt att prata om, det tycker jag med. Men jag behöver prata om det! Jaja, nog om det.

Ska göra mej lite te i ett försök att värmas upp.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Förstår dig helt och fullt. Tror alla "vi" har dem. Och det är nog svårt för andra att förstå. För det är klart att allt ska gå bra? Men ja! Men olyckan är ju framme ibland. Jag försöker tänka att det är lika farligt att gå över en väg faktiskt. Själv är jag nog mer rädd för komplikationer. Blödningar, smärta..å annat läskigt..



Men du är inte ensam om tankarna är vad jag vill ha sagt :)

2011-10-12 @ 21:27:16
URL: http://queenofmillgoal.blogg.se/
Postat av: Idah

Behöver du prata med någon som klarar av att lyssna på dig när det gäller den biten så finns jag här för dig. Det vet du! <3

2011-10-12 @ 23:40:12
Postat av: Angelica

Tack Idah!! <3



Ja, jag tror att alla går igenom tankarna, flera gånger om. Idag känns det lite lättare som tur är :)

2011-10-13 @ 20:15:55
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Katja

Åh, vad jag känner igen mig! Dödsångest delux har jag haft, men tack och lov lyckats inte tänka på det så mycket.

Jag är rädd för det mesta just nu, smärtan, döden, komplikationer men även en viss rädsla inför mitt kommande liv som smal... Jag har ingen kontroll alls och DET skrämmer mig, kontrollfreaket... Men det ska gå bra, nåt annat alternativ finns ju inte :)



Och du, slå inte på dig själv för att du åt lite... Du mår ju bara sämre av att tänka så. Det hände, du kommer nog inte göra det igen, och skulle det hända igen... ja då är det så. Men det var inte 3 mackor du fick i dig i ett nafs :)

Min dietist sa att det var bättre att ta en påse extra om man var hungrig än att riskera att frossa :)



Kram på dig!

2011-10-13 @ 22:28:45
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]