Vågen!

Då var det måndag och dags för vägning!

Känner mej lite mer positiv idag än förra veckan. 
Sedan op har jag nu tappat 5.7 kg. Det är tre veckor sedan. Å denna veckan har jag inte gått upp någonting :) Utan det går neråt, sakta men säkert :)
Sedan jag blev inskriven i Eksjö, när utredningen gjordes om jag skulle bli beviljad eller inte, i maj månad så har jag tappat 15,7 kg.

På en vecka har jag tappat 1,7 kg. Vilket inte är fy skam :) Fick igår höra att det syns med av en vän som jag inte träffat sedan innan flytstart. Så, känner mej glad :)

Många undrar om jag inte ångrar mej eller om det inte är jobbigt. Ångrar mej gör jag absolut INTE. Sen skulle jag säga att det är jobbigt så vore det en överdrift. Det enda jag känner nu är att det är väldigt drygt att äta på 20-25 min. Men tror det är en vanesak. Efter ett tag lär man göra det utan att tänka på det. Sen att inte kunna dricka stora glas vatten saknar jag med. Men om jag väger det mot vad jag får ut av det så är det inte svårt alls. Valet är väligt enkelt. Känner redan hur mitt nya liv har kommit igång, och det känns helt underbart :)


Kommentarer
Postat av: Kanie -GBP op, maj, 2011

Hej!



Har bläddrat runt lite på din blogg och läst lite inlägg! Intressant! Alla är verkligen olika, själv dumpar jag nästan aldrig, trots att jag äter fort. Eller... Ibland har det hänt att jag ätit fort och blivit kallsvettig i skolan, inte kul!

Har aldrig upplevt en rejäl dumping, detenda jag upplevt är illamående känslan en endaste gång(förutom på sjukhuset).

Så vi är verkligen olika allihopa, en del klarar av mycket mer än vad man egentligen borde, en del klarar av att dricka lika mycket alkohol då som nu, en del dumpar inte alls på många saker(såsom jag) jag kan äta i princip allt, gröt med socker i, yoghurt, godis, chips, yeah you name it. Så ibland känner jag mig onormal men å andra sidan har ju jag gått ner 28kg på bara 7 månader så jag verkar inte göra fel. Men det är klart att man tänker efter, jag äter dock inte lika mycket godis och chips och sådant nu som då givetvis, nästan aldrig faktiskt. Men jag klarar av kakor också. Så ibland är det verkligen skönt att slippa undan dumpingen men undrar även om det är normalt?!

Visserligen bubblar det i halsen/magen när jag ätit sött och kanske är min lilla "dumping" för jag regerar på det iallafall men inte så att jag kräks eller något. Så det är olika :)



Ha det bra!

/Kanie

2011-12-18 @ 23:41:34
URL: http://ordinarygirlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]