Resultat..

Ja de där loxberal dropparna gör minsann underverk. Nu känns magen lugn igen och det tar inte emot när jag äter. Men, jag önskar att det kom utan den hjälpen. Idag var det en del blod med i avföringen ? Får hålla lite koll på det där så det inte fortsätter. Tycker inte att det kan vara dropparna som gjort skada. Tar ju dem bara en gång i veckan. Men som sagt, får hålla koll på det.

Frukosten idag var väldigt segt som jag skrev innan. Den var sen som igår med, så det blev inget mellanmål.
Lunchen bestod av rester från gårdagen, fisk, potatis, grönsaker. Men jag skippade såsen, tog lite mjölk på potatisen istället.
Mellanmål blev ett knäckebröd med kokt ägg.
Middagen blev biff, potatis, kokta morötter och brunsås. Mumsigt!
Ska ta mej ett ägg och lite keso nu som kvällsfika. Herregud, kommer bli ägg beroende. Men, det gör inget, för det är så gott :)

Imorgon är det dags för vågen igen. Spännande :) Hoppas på iaf ett kilo. Skulle känna mej nöjd då!

Var ute på en rask promenad innan med barnen (de åkte i vagnen). Gick lite fortare än vanligt visst så det tog 40 min.
Nu ikväll så stod jag 15 min på min crosstrainer. Blev lite yr denna gången när jag gick av. Så kanske ska hålla mej till 15 min ett par dagar å se hur det känns.
Sen tog jag en kort promenad för att posta ett brev. 15 min tog det.
Så, har fått röra på fläsket lite idag iaf :)

Nu ska jag mumsa på mitt ägg :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Ägg är underbart och bra för oss opererade.

Jag äter minst 1 ägg om dagen och ofta omelett till frukost med lite skinka..mums

Ta hand om dig,kramizar

2011-11-20 @ 21:28:53
URL: http://hea71.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer

Hej Angelica!

Kul att läsa en blogg om någon som nyligen genomgått en GP. Jag förstår att det är lätt att slarva lite med målen innan man fått in rutiner. Hoppas du hittar dina rutiner i alla fall så du inte blit trött och får näringsbrist :(



// Jennifer

2011-11-21 @ 09:40:30
URL: http://gastricbypassop.wordpress.com/
Postat av: Angelica

Hej Jennifer!

Ja, det är kul när man hittar någon att läsa om som är lite mer i samma tid som sej själv. Kan hitta tips och idér hos varanda då.

Men förljer så många bloggar. Även om det är ett år sedan de flesta av dem gjort sina. För jag blir så taggad själv av dem och de kommer med så kloka råd :)

2011-11-21 @ 21:32:49
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej Helena!

Ja ägg är ett otroligt bra påhitt :)

Önskar att jag kommer kunna äta omelett på morgonen, för det är både gott och rikit på proteiner. Men har alltid haft svårt att äta frukost, så att äta något som är stekt, eller varm (förutom gröt) tar emot väldigt. Kämpar forfarande med att kunna äta upp mina frukostar.

Men, jag tänker försöka och jag ska inte ge upp :)

Kram kram

2011-11-21 @ 21:35:56
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]