PMS

Har inte haft någon riktig mens på länge, rikigt länge. Fick nya p-piller efter att min son föddes. Han är nu fyra år gammal. Dessa p-piller gjorde att jag helt och hållet blev av med min mens. Har haft ett par stycken bara då det var dags att bli gravid igen. Nu är flickan 2,5 år, så sist var ju ett tag sedan.

Har nog förträngt vilken PMS man kan få, hur ont jag får, hur spänd och svullen magen är. Just nu känns det som om jag gått upp 20 kilo. Känner mej allmänt besvärad av mej själv.

Har börjat med mina p-piller igen nu, så gissa om jag längtar tills den försvinner!! Nackdelen är att den kan hålla i sig ganska så länge nu. Men i det stora hela så är det värt det.

De p-piller som jag äter är Cerazett. Tror att de stavas så iaf :)


Kommentarer
Postat av: Fru Viksten

jag åt med Cerazette innan op. Men efter operation satte jag in en p-stav och den fungerar toppen! Är tydligen samma verksamma ämnen i p-staven som i Cerazette så jag slipper mensen med :-D O det bästa av allt är att jag slipper ta ett piller till. Vi äter ju en hel del piller ändå varje dag.

2011-11-26 @ 08:46:35
URL: http://fruviksten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]