Klokare ?

Hej hopp!
Vilken dag det var igår. Fullt ös hela dagen.
Lyckades ändå att få i mig alla mina mål :) Väldigt glad för det!

I eksjö så fick man rekomenderat att dricka näringsdryck i en månad efter operationen. Men, det har varit helt omöjligt för mig. Sen har jag fattat det som om alla sjukhus inte ger de råden, så det borde inte vara hela världen om jag inte druckit dem. Har kvar dem hemma, för de kan ju vara bra att ha :)

Igår åt jag helt kött första gången sen innan flytperioden började. Har hållt mig till fisk, fågel och färs. Men igår så festade vi till det med potatisgratäng, fläskfilé och persilje slungade morötter :) Det var såå gott. Och magen reagerade ingenting på köttet. Delade det så klart i pyttesmå bitar, så var inte mycket kvar att tugga :) Men var lite nervös över att äta det eftersom det är mer svårsmält.

Blev ett år äldre igår, undra om man är något klokare idag då ? Nä, tror inte det!
Nu är frukosten avklarad, så ska snart bege mej ut på en promenad!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men grattis på födelsedagen lite i efterskott!!

Och jag dräglar när jag läser om att du kunde äta kött...Kött är nog det jag saknar mest nu. Och potatis...!

EN vecka kvar med soppa/flytande...sen jädrar är det dags att börja med mos och puré :)



Ha en skön helg!

KRAM!

/Jessica

2011-11-18 @ 08:59:45
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Angelica

Tack ska du ha Jessica!



Ja att äta kött var hur gott som helst :)

Kan lova att du kommer älska potatismos när du äter det :) Allt kommer att smaka jäkligt gott. Och soppa kommer du inte vilja äta på läänge :)



Kämpa på bara, så är snart även den sista veckan förbi :)

Ha en skön helg du med!

Kram

2011-11-18 @ 11:17:42
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Katja

Grattis i efterskott! Vilket härligt sätt att fira födelsedagen! :)

2011-11-19 @ 00:28:32
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tack ska du ha Katja :)

2011-11-19 @ 21:04:18
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]