Häng..

Det har utvecklats häng på byxorna. Måste använda skärp till mina kockbyxor imorgon. För det är riskvarning om att tappa dem nu :)

Alla andra byxor sitter med väldigt lösa. Det ser inte rikigt klokt ut. Så, imorgon ska jag ta en sväng på stan för att hitta mej ett par byxor till. Kan ju behöva ett ombyte iaf :) Variationen på kläder kommer ju inte vara så stor nu. För det går inte att köpa en ny garderob var månad. Men det hade varit väldigt roligt :)

Idag fick jag även syn på att det nog syns lite i ansiktet på mej att jag gått ner. Har inte själv sett det innan, men nu börjar även jag att se det :)

Som jag skrev igår så har jag svårt att fatta att jag för en gångs skull gå ner på vågen. Men det håller på att vända nu. Så, får ett stort leende var gång jag tänker på det.

Sen har jag fått så himla lätt till tårar med. Homonerna spökar nog en hel del nu och känslorna så klart :)

När jag slutade röka innan operationen så införskaffade jag mej en burk. En plåtburk som är en spargris. Det går inte att öppna den för att snylta pengar. Utan när man öppnar den så får man öppna med en konservöppnare. Pengarna i den är tänkt till nya kläder åt mig. Har inte varit överdrivet flitig på att lägga i pengar i den. Men några slantar har det nog blivit. Märkligt nog så har man inte råd att lägga ner samma summa pengar var dag som vad man rökte för. Men hade man fortsatt att röka så hade man minsann haft råd. Mycker märkligt! :)

Den där burken ska jag iaf öppna nu. :) Hoppas på att det kan bli ett par byxor till nästa månad med. Men det tror jag allt.  :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej Angelica!

Vad roligt att läsa om din resa :D Vad skönt att du inte har drabbats av några allvarliga komplikationer, det hade ju varigt snöpligt :S Lycka till i fortsättningen och hoppas vi ses någon dag!

2011-11-30 @ 23:53:55
Postat av: Jessica

Sköna bekymmer va? Köpa mindre byxor ;) Det är ju ändå ett problem att käder bara sitter snyggt ett kort tag. Det är ju lika fult att ha säckiga brallor som att ha korvskinnsbyxor :)

Jag hade turen att "ärva" en massa kläder av en god vän. Än kan jag inte ha dom, men snaaaart!



Och duktig du är som slutat röka! Jag slutade för 11 år sen och hoppade direkt på snus istället. Tyvärr (?) smakar snus skumt nu efter operationen, får se om det går att sluta...sen. Inte nu. Då bryter jag ihop tror jag!



Kram!

2011-12-01 @ 12:26:54
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Heidi

Vet hur det känns. När jag sprang till bussen för någon vecka sedan föll byxorna ner nästan till knäna. Tur att jag hade lång kappa. Lite trixigt att dra upp dem utan att det märktes för väl :)

Sen bar det av att köpa nya byxor hehe

2011-12-02 @ 08:02:30
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Angelica

Heidi:

Haha, ja vilken tur att du hade en lång kappa på dig då :) Påminner lite om den där reklamen på tv, några flingor tror jag det är :) Alla går och drar upp sina byxor för de tappar dem hela tiden iaf :)

2011-12-04 @ 11:13:44
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]