gott!

Nu är det så här att min dator gav upp hoppet om livet inatt. Har lämnat bort den för att se om den går att rädda. Därför kommer inläggen inte bli överdrivet långa och textenn kommer vara ihoptryckt. Idag så smaskade jag i mig kyckling, potatis, currysås, blomkål och brockoli. Allt varr så klart mosat, men ack så gott :-) å idag fick jag ingen känning alls av det. Å som svar till dig fru viksten (hoppas det blev rätt), så gjorde jag min op i eksjö. Jag fick som kostråd att äta helt slät soppa en vecka efter op, sen mosat/mixat i tre veckor innan man börjar med vanlig mat. Sen ingen ris eller pasta under mosat/mixat veckorna. Jag har verkligen märkt att det skiljer sig mycket ifrån olika sjukhus. Ganska så märkliget faktiskt, med tanke på att operationen är densamma. Lite förvirrande! Men jag mår bra, väldigt bra faktiskt (peppar peppar så jag kör på som vanligt :-) å jag är så lycklig idag med! Har lyckats göra nr två på toan. Men, det var ett rent helvete kan jag tala om! Men nu är det gjort å jag kan sluta bekymra mig om det mer! :-)

Kommentarer
Postat av: Daniela

Åh, kyckling och currysås lät gott!



Det kan du få laga till mig nästa gång jag hälsar på hos dig. ;)

2011-11-01 @ 21:47:29
URL: http://danielamedettl.blogg.se/
Postat av: Katja

Verkar som vi har lika kostråd :) Äter också mosat/puré men jag har inte kommit mig för att laga mat än. Jag har köpt barnmat och lagt till protein istället. Men så lever jag ju ensam också. Nr 2 har jag inte haft några större problem med vilket jag är tacksam för. Jag fick rådet av en väninna som gjorde denna op för snart 1 år sedan att äta ärtsoppa :) Och det funkar fiiint :)



Kram!

2011-11-02 @ 14:23:33
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]