Framåt..

Ja, nu går det verkligen framåt! En vecka kvar med mosat/mixat perioden. Känns hur bra som helst :) Tycker om potatis, men det har blivit väldigt mycket mosad potatis nu, så ser fram emot annat.

Frukosten avslutades på ett mycket bättre sätt idag. Tur det, för dumping upplevelsen var verkligen ingen hit. Blev nästan nervös när jag skulle äte. Knäpp jag är!

Om man bara blir lite illamående efter en måltid och trött så är väl inte det dumping ? Jag har iaf fattat det som att dumping är när man får hjärtklappning å de där jobbiga symptomen.

I förgår var det en gammal vän till mig som taggade mej i ett gammat kort på facebook. Kortet är taget ifrån när vi slutar nian, tror jag det är iaf. Under den tiden så var jag ordentligt retad över att jag var tjock. Har varit det under hela min skolgång. Jag kommer ihåg hur jag kände mej, kände mej som världens största människa. Men när jag ser på kortet nu så kan jag inte se en antydning till övervikt ens. Sådant gör mej rikigt förbannad. Varför ska barn vara så elaka mot varandra ? Det är skrämmande hur illa man kan göra någon annan med bara ord. Usch!
 Men är rädd för att vi aldrig kommer att komma ifrån mobbningen. Å det skär i hjärtat!


Kommentarer
Postat av: Helena

Dumping är när man mår illa och blir trött med..en liten dumping..ta det försiktigt med maten och prova dig fram.

Mobbing är fruktansvärt och det borde inte få hända och det som gör mig mest förbannad är att skolan inte tar allvarligt på det..Det är alltid den som är mobbad som får byta skolor och igen behöva utstå att försöka skaffa nya vänner och rutiner..Dem som mobbar ska fan byta skola..Gå ut med det och de vet vad som händer om man inte är snäll !!!

Sedan ta in föräldrarna till mobbarna..de får vara med sina barn i skolan och kolla dem då..

Detta är en het diskussion och tyvärr kommer det väl aldrig försvinna eftersom människan inte tydligen kan acceptera att vi alla är olika.

Du är modig som går ut med ditt liv:)

Kramizar

2011-11-13 @ 10:47:54
URL: http://hea71.bloggplatsen.se
Postat av: Susanne

Tack för din kommentar hos mig. Jag vet att man inte ska ta åt sig gällandes elaka kommentarer från ovetandes människor. Men det är svårt att låta bli ändå, speciellt när jag vet att jag gör rätt. Jag är verkligen jättenoga och så skriver hon att jag fuskar. Undrar vad hon grundade det på? Bilden på mina 5 jordgubbar med yttepytte mörk choklad till och 2 glas lättvin. Blir så förbannad men ska försöka skaka av mig det.

Ska läsa ikapp lite i din blogg nu. :-)

Lycka till!



Ps. Håller med Hea här ovan om dumpning, man behöver inte bara dumpa stort utan jag brukar "smådumpa" ibland med lätt illamående eller/och trötthet och en liiiiten höjning på hjärtfrekvensen. Oftast händer det om jag råkar äta för fort.Ds.

2011-11-13 @ 12:29:39
URL: http://fnuttisensviktresa.blogspot.com
Postat av: E M M E L L Y

Usch vad illa att folk inte bara kan vara schysta eller skita i att kommentera alls ..

2011-11-13 @ 12:29:59
URL: http://emmellys.blogg.se/
Postat av: Emilia & Olivia [Fotoblogg]

Hej :D

Hur mår du idag då? :D

2011-11-13 @ 13:01:27
URL: http://eofoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]