Dumping..

Idag har jag haft min första rikitga dumping. Usch å fy. Hoppas innerligt att det var den sista!

Innan har jag bara blivit lite illamående efter vissa måltider och känt att jag vill lägga mej ner en stund. Det har inte varit alla gånger som jag har behövt det.

Men idag var det annorlunda. Igårkväll så tog jag taxoberal droppar för att få igång magen. Å det gjorde den under frukosten idag. Hade typ 4 min kvar att äta och hade ingen större lust att lämna det lilla som var kvar å få äta kall gröt, så slängde i mig det å sprang sedan iväg för att göra det dära...

Vilket var väldigt dumt! Fick lägga mej i sängen, blev yr, kallsvettig, mådde illa till tusen och fick hjärtklappning. Det kändes som om hela kroppen rörde sig i takt med hur hjärtat slog. Fick ligga precis blickstilla och ta pytte små andetag för att inte kräkat. Det kändes som om det höll i sig en hel evighet, men det handlade om ca 20 min.

Jag vet att det är ofartligt, men fyy så obehgliget det var. Så, jag äter gärna kall gröt än att uppleva det där igen. Det går ju faktist att värma gröten med!

Så ett gott råd. Skynda INTE med att få i sig maten, låt det ta den tiden det tar!!

Kommentarer
Postat av: Katja

Hu vad läskigt! Jag har ännu inte haft någon... När du äter gröt, vad äter du för gröt?

2011-11-12 @ 18:28:13
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hoppas du slipper det med. Äter lite olika. Idag var det mannagrynsgröt. Men gör gröt på grahamsgryn eller havregrynd med. Mannagrynen lyxar jag till med på helgen bara :)

2011-11-12 @ 18:59:55
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Sussie

Heej!

Tack för din kommentar i min blogg :)

Det där med dumping är ingen rolig upplevelse och jag kan nästan garantera dig att det inte var sista gången du får uppleva det tyvärr!

Men bara försöka att ta sig tid att äta och äta rätt! ;)

Kramar!

2011-11-12 @ 19:30:13
URL: http://sussisviktblogg.bloggplatsen.se/
Postat av: Heidi

Jag har dumpat endast en gång. Jag tyckte det var vansinnigt fruktansvärt och trodde jag skulle dö. Gubben stod redo att ringa ambulans. Fick nog en panikångestattack samtidigt. Fy sjutton vad ont jag hade. MEN det är enda gången det har hänt och det är ju ett år sen jag opererade mig nu så jag har goda förhoppningar om att det aldrig kommer hända igen. Så det är inte säkert att du någonsin kommer uppleva det igen om du bara är lite försiktig. Å så var det väl för mig. Eftersom jag fick en sådan fruktansvärt attack blev jag så enormt rädd och har skött mig sen dess.

2011-11-12 @ 22:49:46
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nej någon mer dumping vill jag inte behöva uppleva. Som du skrev Heidi, så kändes det som om man skulle dö. Men ont, som du hade, det hade inte jag. Var det i magen det gjorde ont då ?

Nä, äta sakta och rätt så ska jag nog lyckas undvika det i fortsättningen.

2011-11-13 @ 10:48:11
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Katja

Så mannagryn funkar, underbart! Har inte vågat prova... :)

2011-11-13 @ 15:24:50
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]