Barnmat!

Ja, nu har jag gjort det. Ätit min första barnmatsburk. Eller inte hela då, men nästan :)
Min lille son var snäll och påpekade att det faktiskt var bebisarnas mat :)
Det blev en burk med spaghetti och köttfärssås. Kryddade med lite salt och en pasta krydda, så tyckte smaken var helt okej ändå. Nog för att jag längtar efter den hemmagjoda sorten :)
Ska man vara iväg under dagen så är det ju ett bra alternativ att ha med sig iaf.

Just nu är jag väldigt rastlös på att gå hemma. Så på måndag ska jag ta mej till skolan och vara med där hela dagen (om jag orkar), får passa på medans det är teori.
Längtar verkligen tills sjuksrivningen är över så man kommer in i den ritiga vardagen igen. Tycker ju att jag mår bra, trött mellan varven bara. Det är bara det där med vätskan som är lite knepig. Å igår tänkte jag mej återigen inte för så jag drack ett glas vatten på en gång. Det spände i hela magen strax efter. Så, nu får jag minsann skärpa till mej! Men hur gått är det inte med ett stort kallt glas vatten ? Det är nog det jag kommer att sakna absolut mest tror jag.

Hur som, så är det dags att göra lite nytta. Måste knöla in lite promenader i dagens schema med!

Kommentarer
Postat av: Katja

sv; 4 veckor???? Oj! Nej, jag har sjukskrivning till tisdag men jag väljer att börja på måndagnatt. En dag hit eller dit gör varken till eller från för mig måendemässigt. Ekonomiskt gör det en STOR skillnad :)

Och jag mår ju bra. Maten börjar funka också så.. :) Jag hoppas att det kommer att gå bra :)



Kram

2011-11-05 @ 18:03:41
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Annika Hjärterström

Kan bara hålla med....det jag saknar mest är ett STORT glas kallt vatten OCH SVEPA!!!! :-( men i övrigt så är allt faktiskt ok...har till och med vant mig vid att INTE dricka till maten!!

Kram och kämpa vidare, det blir bättre :-D

2011-11-06 @ 11:14:04
URL: http://ankanplankan.wordpress.com
Postat av: Heidi

Jag tycker att jag vant mig vid att inte bälja i mig vatten. Men jag kan iof dricka mer än vad jag kunde i början. 3-4 klunkar går bra nu utan problem :)

2011-11-06 @ 13:44:04
URL: http://bypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]